Geoblog.pl    MiKGancarczyk    Podróże    Gdzie oczy poniosą ... ISLANDIA & WYSPY OWCZE '12    Jezioro Lögurinn w lesie Hallormsstaður (IS) – Pdn-Wsch wybrzeże Oceanu (IS)

Jezioro Lögurinn w lesie Hallormsstaður (IS) – Pdn-Wsch wybrzeże Oceanu (IS)

Islandia
Islandia, Pdn-Wsch wybrzeże Oceanu

Wstajemy, jemy, opalamy buzie - bo słońce świeci jak by to nie była Islandia. Temperatura 19°C. Niesamowite. Jedziemy na chwilkę do Egilsstaðir kupić dla Maćka inwerter. Bez tego ani rusz z robieniem zdjęć, filmowaniem. Ten, co miał, Made in China, zepsuł się po 2 dniach używania. Na szczęście znajdujemy dobrze wyposażony sklep i ... jesteśmy uratowani. Przy okazji robimy jeszcze zakupy żywieniowe i ... w drogę, drogę nr 1.

Widoki przepiękne. Skończył sie asfalt i teraz mamy trasę po szutrze. Kurzy się niemiłosiernie. Znaki drogowe informują o zakrętach i podjazdach lub zjazdach o nachyleniu 17%. Z górki na pazurki. Często się zatrzymujemy oglądać wodospady, łąki, góry i krajobrazy. Niewiele dzisiaj ujechaliśmy. Zjechaliśmy więc nad brzeg Oceanu i wcześnie, korzystając z dobrodziejstwa pogody, urządziliśmy sobie biwak już na noc.

Rozbiliśmy przystawkę "namiotową, samochodową", uszytą własnymi rękami Basi, projektu Maćka. Wspaniała rzecz na deszcz i wiatr. Na szczęście nie musieliśmy (i nie chcemy) sprawdzać jej w tak ekstremalnych warunkach pogodowych – niech lepiej zostanie słonko i ciepełko. Dzisiejszy dzień traktujemy jako odpoczynkowy. Dlatego tak wcześnie, za dnia rozbijamy obóz. Mamy mięsko, dzisiaj zakupione, kiełbaski – też rano kupione w sklepie "Bonus" – robimy grill na kamieniach. Jedzonko – palce lizać!!

Fotografujemy ptaki. Są niezwykłe. Obok nas gniazdo mają Biegusy Morskie – ptaki z czerwonym, długim dziobem. Latają nam nad głowami i drą się w niebogłosy. I tak nam przeleciał wieczór. Mamy wielkie postanowienie, by jutro wstać baaaardzo wcześnie i ruszyć z kopyta. No, zobaczymy co z tych obietnic się ziści. Leżymy patrząc na rozbryzgujące się o skały fale oceanu. Z tyłu przyświeca powoli dotykające horyzontu słońce. Jest urokliwie i niesamowicie. Klucze ptaków lecą nisko – powracają do swych gniazd na krótką, białą noc, trwającą tutaj teraz dwie i pół godziny. Ale tak naprawdę to jest cały czas jasno a dzięki bezchmurnemu niebu, zorza słońca świeci przez całą noc. Dobranoc.

... na więcej zdjęć zapraszamy do galerii na www.mikgancarczyk.pl ...